Navigation

• Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Users
    Välkommen till Klockprat 3.0. Hade du ett konto på gamla Klockprat är det överfört hit, men du behöver återställa ditt lösenord.

Ekonomi - Klockprats drift

Support och felrapporter
    7
    25
    31
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • mao
      mao mod 🧐 fyra last edited by

Hej alla!Planen är att i denna tråden presentera vår verksamhets ekonomi. Förhoppningen är att finansiera forumet med sponsorer och donationer, men om driften kostar mer än de pengar vi får in så kommer vi bli tvugna att ta in vanlig google-reklam.Donationer är välkomna här: https://forum.klockprat.se/?action=paid_access Vi kommer inom kort sätta upp en billigare lösning för donationer - länken ovan (paypal) är förenat med relativt stora avgifter!

1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • mao

Resultat för augusti.I augusti förutbetalades ett års standarddrift av forumet. Vi förväntar oss en del rörliga kostnader för trafiken - nivån får framtiden utvisa.Donationer 3 512,50 krReklamintäkter - krAvgifter- 83,99 krInvesteringar - krDriftskostnader- 6 850,00 krResultat- 3 421,49 krTacksam för frivillig donation - det kan dock vara lämpligt att vänta en vecka eller två så att vi hinner få upp en billigare donationslänk!

1 Reply Last reply Reply Quote 1
        • Remofflan
          Remofflan Rune 0 last edited by

@mao said in Ekonomi - Klockprats drift:

länken ovan (paypal) är förenat med relativt stora avgifter!

PayPal tar en stor del av kakan när man gör donationer? Det var tråkigt, eftersom det är en smidig och global lösning. De kapitaliserar på sitt namn och rykte, vilket man väl ska göra. Men tråkigt ändå.OT sidofråga: Gäller det även när man donerar till välgörenhet och non-profit-organisationer? Tråkigt isf.

• mao

@Remofflan said in Ekonomi - Klockprats drift:

PayPal tar en stor del av kakan när man gör donationer? Det var tråkigt, eftersom det är en smidig och global lösning. De kapitaliserar på sitt namn och rykte, vilket man väl ska göra. Men tråkigt ändå.OT sidofråga: Gäller det även när man donerar till välgörenhet och non-profit-organisationer? Tråkigt isf.

Ja trist, men inte så förvånande...Jag har en lösning på g som tar 0% på våra nivåer som accepterar alla kredit/bankkort. (Revolut). Men det krävs lite registrering och trixande som inte är uppe än.Välgörenhet kan få rabatt hos Paypal tror jag, men 0% är ändå svårslaget...

• FreakyLeo
              FreakyLeo Rune 0 last edited by

Jag bidrar mer än gärna med det jag kan. Petar vi in en hundring eller två bara per aktiv medlem borde vi komma en bit påvägen tills vi får styrfart på forumet och kan få en mer permanent ekonomisk lösning. Jag tycker att det bästa vore att driva den på donationer/avgift/sponsring framför att dras med hemsk reklam.

• FreakyLeo

Jag har ingen aning om hur det funkar men är Patreon dyrt? Där kan man ju ”sponsra” rullande varje månad med en fast summa.

• mao

@Leo said in Ekonomi - Klockprats drift:

Jag har ingen aning om hur det funkar men är Patreon dyrt? Där kan man ju ”sponsra” rullande varje månad med en fast summa.

Ja det är ännu dyrare tyvärr.Plattformen jag tänker mig nu (Revolut) borde rimligtvis stödja månadsgivande också.

• T
                    TobiasD Rune 0 last edited by

Swish? Finns integrationer för hemsidor. Men det kanske inte är fixat med just denna forumleverantör och då blir det mer bökigt med API och sånt.Swish tar 1kr per transaktion för företag.

• Sirengatto
                      Sirengatto mod 🧐 fem last edited by

@Leo said in Ekonomi - Klockprats drift:

Patreon tar dessvärre 5% av all inkomst exklusive betalningsavgifter för sin billigaste lösning.

• mao

@TobiasD said in Ekonomi - Klockprats drift:

Swish? Finns integrationer för hemsidor. Men det kanske inte är fixat med just denna forumleverantör och då blir det mer bökigt med API och sånt.Swish tar 1kr per transaktion för företag.

Min banks prislista säger 2.50 + 40:-/månad. Inga jättesummor såklart, men gillar mer gratis kortbetalningar. 🙂

• T
                          TobiasD Rune 0 last edited by

@mao said in Ekonomi - Klockprats drift:

Min banks prislista säger 2.50 + 40:-/månad. Inga jättesummor såklart, men gillar mer gratis kortbetalningar. 🙂

Ah, får rabatt via SEB då jag är ung. Unga företagare och sånt.40kr per månad är samma dock.

• mao

Resultat för SeptemberSeptemberIngående balans- 3 421,49 krDonationer - krReklamintäkter - krAvgifter- 231,65 krInvesteringar- 1 748,00 krDriftskostnader- 78,63 krResultat- 2 058,28 krAckumulerat- 5 479,77 krForumet ligger för tillfället back drygt 5,000:-. Investeringen i september var för att starta utvecklingen av notiser för citeringar.Som det ser ut nu ligger driftskostnaden på cirka 700:- per månad.Dessvärre krånglar min bank, så jag har inte fått igång ett donationssystem utan avgifter än - så låt oss köra med PayPal ett tag - eller skicka mig ett pm så kan ni swisha till mitt privata nummer om det är enklare. Länken för donationer finns i menyn till vänster.

• blackcoffee
                              blackcoffee Rune 0 last edited by

Incoming!

• B
                                Brogin Rune 0 last edited by

100:- via Paypal donation.

• Sirengatto
                                  Sirengatto mod 🧐 fem last edited by

Pytsade in via swish,@mao.

• mao

Uppdatering för OktoberOktoberIngående balans-5 479,77 krDonationer 1 299,00 krReklamintäkter - krAvgifter- 158,43 krInvesteringar - krDriftskostnader - krResultat 1 140,57 krAckumulerat-4 339,20 krTacksam för era bidrag!Jag ger upp smartare donationslänk, banken krånglar med mig. Ska överväga ett swish till företaget istället. "Avgifter" ovan är endast transaktionskostnader 🙁

• FreakyLeo

Skäms lite över att jag inte donerat något än, men petade in en slant nu. Gör det naturligtvis igen när ekonomin tillåter.

• B
                                        Brogin Rune 0 last edited by

PayPal donation varsego.....

• blackcoffee
                                          blackcoffee Rune 0 last edited by

Paypal kommer, hoppfallera.

• mao

Uppdatering för NovemberNovemberIngående balans-4 339,20 krDonationer 553,00 krReklamintäkter - krAvgifter- 59,04 krInvesteringar - krDriftskostnader - krResultat 493,96 krAckumulerat-3 845,24 krTacksam för era bidrag!Jag ger upp smartare donationslänk, banken krånglar med mig. Ska överväga ett swish till företaget istället. "Avgifter" ovan är endast transaktionskostnader 🙁

• First post
                                              Last post

Medlem

Klockprat.se är Skandinaviens modernaste klockforum. Att vara en del av ett forum är roligare genom deltagande och engagemang.

Om du ännu inte har registrerat dig är det hög tid att gå med.

Logga in om du redan är registrerad användare.