Café Klockprat
-
Plockat fram den handjagade maddafakkern!
-
-
Köpte igår natt min första klocka sen i somras!
Är den relativt billig? Ja.
Är det mecha-quartz? Ja.
Har jag ägt modellen tidigare? Ja, två gånger.Men det finns planer på ett större köp om en viss händelse inträffar. Återkommer med besked! Och även med bilder på impulsköpet.
Hur har jag undvikit att handla någon klocka på 9-10 månader? Genom att hålla mig borta från klockforum och klockaffärer. Häromdagen började jag kolla lite lätt igen … och självklart har en klocka redan köpts!
-
@remofflan said in Café Klockprat:
Men det finns planer på ett större köp om en viss händelse inträffar.
-
@blackcoffee said in Café Klockprat:
Handjagat is da shit.
Känner att jag också vill ha en handjagad jävel. Har span på en modell, men tycker att den ligger lite väl högt i pris begagnad.
-
Bibliotek som man kan gå in i är man vill, det är ändå rätt lyxigt
När det är stängt kan man släppa in sig själv med sitt lånekort -
@mao said in Café Klockprat:
När det är stängt kan man släppa in sig själv med sitt lånekortVarför är det ett A på tavlan?
-
@bobo said in Café Klockprat:
@mao said in Café Klockprat:
När det är stängt kan man släppa in sig själv med sitt lånekortVarför är det ett A på tavlan?
Ingen aning, tror nån jävel kladdat dit det för hand
-
Gud Mormong
-
-
-
-
Denna skulle väl egentligen till blom- och klocktråden, men fick bli här istället!
-
Ett litet köp.
-
Ooh!
-
@blackcoffee said in Café Klockprat:
Ooh!
Haft den tidigare. Sålde när jag skulle ner i antal, men suget kom tillbaka. Är uppe i över 15 klockor nu, men vafan: har man klockor som intresse kanske man vill ha fler än 3-5 st?
-
Men sonen är förtappad! Han fyllde 12 förra tisdagen och köpte igår en klocka för sina födelsedagspengar – en smartwatch!
Till råga på allt är han toknöjd! Jag är såklart på hans sida och hjälper honom använda och konfigurera den, men det känns ändå synd. Ett barn kvar att försöka få in på rätt spår från början. -
@remofflan said in Café Klockprat:
Men sonen är förtappad! Han fyllde 12 förra tisdagen och köpte igår en klocka för sina födelsedagspengar – en smartwatch!
Till råga på allt är han toknöjd! Jag är såklart på hans sida och hjälper honom använda och konfigurera den, men det känns ändå synd. Ett barn kvar att försöka få in på rätt spår från början.Kämpa på
Jag köpte en Gul på myrorna till dottern. Den används sparsamt -
Snart en månad in på nya jobbet. Från mjukvaruprojekt men en utvecklare, till mjukvaruprojekt med flera hundra utvecklare.
Finns både för- och nackdelar med stora mjukvaruprojekt jämfört med soloprojekt... Lite mindre frihet, men betydligt mer ordning och reda.
Samt en på alla tänkbara sätt en betydligt trevligare arbetsplats!
Hoppas man får möjlighet att stanna ett par år
-
Testade finklocka igår. Första gången jag hållt i en Lange.