Café Klockprat
-
@remofflan said in Café Klockprat:
Men sonen är förtappad! Han fyllde 12 förra tisdagen och köpte igår en klocka för sina födelsedagspengar – en smartwatch!
Till råga på allt är han toknöjd! Jag är såklart på hans sida och hjälper honom använda och konfigurera den, men det känns ändå synd. Ett barn kvar att försöka få in på rätt spår från början.Kämpa på
Jag köpte en Gul på myrorna till dottern. Den används sparsamt -
Snart en månad in på nya jobbet. Från mjukvaruprojekt men en utvecklare, till mjukvaruprojekt med flera hundra utvecklare.
Finns både för- och nackdelar med stora mjukvaruprojekt jämfört med soloprojekt... Lite mindre frihet, men betydligt mer ordning och reda.
Samt en på alla tänkbara sätt en betydligt trevligare arbetsplats!
Hoppas man får möjlighet att stanna ett par år
-
Testade finklocka igår. Första gången jag hållt i en Lange.
-
@mao said in Café Klockprat:
Du testade din nästa klocka menar du?
-
SCHNYGG!!!! Den är riktigt läcker. Utom budget för mig tyvärr.
Jag fick en gång en Zeitwerk från firma A. Lange & Söhne monterad på min arm i en klockbutik utomrikes. Den var läcker men med mer än en halv miljon svenska pickadoller på armen var jag nervös tills expediten tog hand om den igen.
-
Finns både för- och nackdelar med stora mjukvaruprojekt jämfört med soloprojekt... Lite mindre frihet, men betydligt mer ordning och reda.
Lex Ringo Starr.
-
Kaffe kaffe kaffe å lite fikabröd.
-
@blackcoffee said in Café Klockprat:
Kaffe kaffe kaffe å lite fikabröd.
Fickenbrot, som tysken säger.
-
Tänk om man kunde återvända efter en klockpaus och upptäcka att priserna gått ner! Åtminstone på samma begagnade klockor som fanns innan klockpausen …
-
@remofflan said in Café Klockprat:
Tänk om man kunde återvända efter en klockpaus och upptäcka att priserna gått ner! Åtminstone på samma begagnade klockor som fanns innan klockpausen …
Välkommen till 2022.
Det mest förändrade för mig med klockvärlden för mig - förutom allmänt varierande intresse - att jag tappat allt intresse jag nånsin haft för Rolex. Grundpriserna från butik är tokigt höga men ingen verkar kunna köpa till dessa priser och alla forumfolk snackar bara värdeökningar och kötider. Allt detta för ganska 'basic' klockor som bara råkar vara totalt hypade nu...
-
För att inte tala om att Rolex-ÅFarna verkar kunna bete sig som skit och komma undan med det. Att serva en halv- eller helgammal Rolex verkar vara ett dyrt äventyr idag.
-
Allt detta kommer från mig för att jag egentligen är intresserad av en Rolex Explorer eller Oyster Perpetual... men ... inte nu.
-
Jag hör dig, @blackcoffee. Det är såväl snuskigt som oroväckande; inte minst utifrån pöbelmentaliteten som tycks gälla hos innehavarna. En elitistisk hållning, utan självreflektion att de ändå själva flyter med strömmen. Tur att mercedesvisare är så jävla fula!
-
@sirengatto Den av mina ur jag ägt längst har dock mercedesvisare.. och jag gillar den.
-
Mercedesvisare FTW
-
Vill man ha ny Rolex är det SuperClone som gäller! Som alla vet görs de i samma fabrik efter stängning, ”nattskiftet”.
-
Mercedesvisare FTW
Det är glädjande att inte alla är lika kärva som jag.
-
@sirengatto said in Café Klockprat:
Mercedesvisare FTW
Det är glädjande att inte alla är lika kärva som jag.
Såsom kortbärande medlem i Mercedes-Benz-klubben måste jag väl stå upp ibland.
-
Min kalender har fått fnatt
-
SCHNYGG!!!! Den är riktigt läcker. Utom budget för mig tyvärr.
Jag fick en gång en Zeitwerk från firma A. Lange & Söhne monterad på min arm i en klockbutik utomrikes. Den var läcker men med mer än en halv miljon svenska pickadoller på armen var jag nervös tills expediten tog hand om den igen.
Ja lite läskigt med sådana pjäser. Den där var i platina, så den ville han runt 480,000:- för
Hanterade den rätt försiktig... Rätt långt utom budget ja